30 Temmuz 2007 Pazartesi

Türk: ‘PKK Terör Örgütüdür’ Demem


Ahmet Türk, şok açıklamalarına devam ediyor: Bunu söylersem ne bir misyonum, ne de bir rolüm kalır.
İşte DTP eski Eşbaşkanı Ahmet Türk’ten Türkiye’yi gerecek o sözler: PKK’ya terör örgütü demek zor. Ortada bir şey yokken gelin işte PKK’ya terörist deyin diyorsunuz. Benim insanlarım diyecek ki devlet hangi adımı attı da bunu söylüyorsunuz? Misyonum biter Türk, şok açıklamalarına devam ediyor: Bunu söylersem ne bir misyonum, ne de bir rolüm kalır. Devlet benim yurttaşımı kucaklamak istiyorsa bir çalışma yapması gerek. Böyle bir şey yokken dayatıyorsunuz PKK’ya terörist deyin diye... Türk: ‘PKK terör örgütüdür’ demem “Benim insanlarım diyecek ki devlet hangi adımı attı da bunu söylüyorsunuz? Devlet bu sorunu şiddet ile çözmeyi hedeflediği müddetçe hiçbir kırgınlığı söyleme hakkı yoktur” Mardin’den bağımsız milletvekili seçilen DTP’nin eski Eşbaşkanı Ahmet Türk, Kızıltepe ilçesindeki evinde Zaman gazetesinden Nuriye Akman’a konuştu. Terör örgütü PKK ile olan bağlarını gizlemeyen Türk, şok edici sözler sarfetti. İşte Türk’ün demecinden satır başları: Halen tek kişi kalıncaya kadar imha edeceğiz, operasyon yapacağız, mantığı var ortada. PKK’ya terör örgütü demek zor. Benim insanlarım diyecek ki devlet hangi adımı attı da bunu söylüyorsunuz? İşte ateşkes yapılıyor, devlet operasyonlara devam ediyor. Barışçıl demokratik bir sürecin başlaması konusunda talepler oluyor, biz silahları bırakmaya hazırız diyor. Ama devletten bir çıt çıkmıyor. Devlet bu sorunu şiddet ile çözmeyi hedeflediği müddetçe hiçbir kırgınlığı söyleme hakkı yoktur. Öbür taraf diyor ki... Devlet de diyor ki önce terörü bırak ki kucaklayayım. Sen silahları bana yöneltmişsin ben nasıl kucaklayacağım seni... Peki öbür taraf da diyor ki silahı bıraktım ne olacak? Gelip otuz yıl cezaevinde mi yatacağım? Ama devlet bunu görmemezlikten geliyor. Gerçekten şiddeti isteyen kim, istemeyen kim ortaya çıktığında işimiz kolaylaşır. Bakın ben bugün kalktım dedim ki PKK şöyledir böyledir. O zaman benim rolüm ne olabilir? Ortada bir şey yokken gelin işte PKK’ya terörist deyin diyorsunuz. Bunu dediğim gün benim barışçı sürece katkım olabilir mi? Biz burada çözümü gerçekleştirmek için çaba gösteriyoruz. Gerçekleri görün Siz diyorsunuz ki gelin önce şunu söyleyin. Ben bunu söylersem ne bir misyonum, ne de bir rolüm kalır. Ne de bu konuda katkım olabilir. Bu gerçekleri artık Türkiye’nin görmesi lazım. Devlet benim yurttaşımı kucaklamak istiyorsa burada bir çalışma yapması gerek. Ama böyle bir şey yokken dayatıyorsunuz PKK’ya terörist deyin diye. Bunun kimseye faydası yok. DTP’ye geçmek için başvurdular Dün sabah TBMM’de kayıt yaptıran 20 bağımsız milletvekili öğleden sonra DTP’ye geçmek için katılım dilekçesi verdi. Parti yetkililerinin, bugün parti grubu kurulması için TBMM başkanlığına başvuracakları bildirildi. Üskül’e tam destek! Seçimde, Demokratik Toplum Partisi’nin (DTP) desteklediği bağımsız milletvekillerinden 20’si, TBMM’de kaydını yaptırdı. DTP eski eşbaşkanı, bağımsız Mardin Milletvekili Ahmet Türk, kayıt işlemlerinin tamamlanmasından sonra gazetecilere açıklamalarda bulundu, soruları cevapladı. Türk, AKP’li Zafer Üskül’ün, “sivil Anayasa yapılması, Atatürk ilke ve inkılaplarının Anayasa’dan çıkarılması” önerisiyle ilgili ne düşündüklerinin sorulması üzerine, her dönemde sivil anayasayı savunduklarını; bugün de sivil Anayasa konusunda yapılacak çalışmalara destek vereceklerini söyledi. Darbenin izleri Darbelerin izlerini silmek için Parlamento’nun bir sorumluluğu olduğunu ifade eden Türk, “Biz, bir sivil Anayasanın oluşturulması konusunda destek vermiş olacağız” dedi. Türk, “Atatürk ilke ve inkılapları, Anayasadan çıkarılmalı mı?” sorusunu cevaplarken de “Bir ideoloji, Anayasa olmaktan çıkmalıdır. Sonuçta demokratik, çağdaş bir Anayasayı hedefliyoruz. Şimdi Atatürk ilke ve inkılaplarını herkes kendisine göre yorumluyor. Biz aslında çağdaş bir mantıkla, anlayışla yorumlanmasını istiyoruz. İdeolojik tartışmalar yerine, sivil, çağımızın ihtiyaçlarına yanıt veren bir Anayasanın olması gerekir” diye konuştu.

Hiç yorum yok: